Page 43 - רישוי עסקים 2020-2021
P. 43

‫תמיכת משרד הפנים ברשויות‬         ‫הביטאון השנתי‬

                                    ‫אגף בכיר רישוי עסקים‬

                                        ‫‪2020-2021‬‬

                          ‫בנוסף‪ ,‬הוגדרה הצעה למדדי איכות ושירות שישקפו את משכי הזמן הנורמטיביים המצופים לסיום הטיפול בכל אחד מהתהליכים‬
                          ‫שמופו‪ .‬במהלך ‪ 2021-2022‬ייקבעו סופית מדדי האיכות על פיהם ימדוד המשרד את הרשויות המקומיות בתחום רישוי עסקים‪.‬‬

                                                                                ‫מדדי איכות אפשריים (לא סופי)‪:‬‬
                                                                              ‫	• אחוז עסקים טעוני רישוי עם רישיון עסק‬
                                                  ‫	• אחוז עסקים מוכרים למחלקת רישוי מכלל העסקים בעיר (על בסיס נתוני ארנונה)‬
                                                                  ‫•	 היעדר מקרים של פגיעה בציבור‪ ,‬שלומו‪ ,‬בריאותו וסביבתו‬

                                                                                 ‫•	 שביעות רצון מהטיפול של המחלקה‬
                                             ‫•	 מדדים נוספים המתייחסים לשירות ואיכות הטיפול (כגון משך זמן לסיום הטיפול בבקשה)‬
                          ‫•	 מדדים המתייחסים למקצועיות (כגון כמות ביקורות לבדיקת עמידה בתנאים בעסק טעון רישוי‪ ,‬זמן מתן חוות דעת‬

                                                                                                ‫מהנדסה וגורמים מוניציפליים אחרים)‬

                                                      ‫	• מדדים המתייחסים לניהול (כגון שיעור העובדים שהוסמכו לתפקידם כנדרש)‬

                                                     ‫תמיכת משרד הפנים ברשויות המקומיות – מנקודת מבט המחוז‪:‬‬

                                                                            ‫ציפי אלימלך – מנהלת רישוי עסקים מחוזי‪ ,‬מחוז צפון משרד הפנים‬

                          ‫לרשויות המקומיות במחוז צפון הוקצה תקציב תוספתי בסך ‪ 38‬מיליון ש''ח עבור הרפורמה ברישוי עסקים‪ ,‬מתוכם אושרו עד‬
                          ‫כה התחייבויות בסך כולל של כ‪ 30-‬מיליון ש''ח‪ .‬מתוך ‪ 89‬הרשויות המתוקצבות‪ ,‬נותרו רק ‪ 6‬רשויות שלא הגישו תוכנית רשותית‬

                                                                                                                         ‫לניצול התקציב‪.‬‬
                          ‫פרסום המפרט הרשותי באתר האינטרנט של הרשות ‪ -‬עד כה אושרו ‪ 34‬מפרטים רשותיים ו‪ 30-‬מפרטים נמצאים בשלבי‬

                                                                                                                                 ‫אישור‪.‬‬
                            ‫תקינה – אושרו במסגרת זו ‪ 121‬תקנים‪ 15 :‬מנהלי רישוי עסקים‪ 55 ,‬מפקחים‪ 26 ,‬רכזים‪ 11 ,‬מזכירים‪ ,‬ו‪ 14-‬תברואנים‪.‬‬
                             ‫דיגיטציה ‪ -‬אושרו ‪ 133‬מערכות‪ 40 :‬תוכנות רישוי עסקים‪ 34 ,‬מסופונים לפיקוח‪ 33 ,‬מערכות ‪ GIS, 26‬ארכיבים דיגיטליים‪.‬‬
                          ‫התקצוב לרשויות במחוז צפון העלה את המודעות לקיומן של מחלקות רישוי עסקים ברשויות והסיוע בכוח אדם ובתקנים‬
                          ‫העלה את רמת השירות לתושב ולבעלי העסקים‪ .‬תקציב זה נתן דחיפה משמעותית למחלקות אלו‪ ,‬חיזק ושיפר רבות את‬
                          ‫המחלקות ואת הצורך‪ ,‬החשיבות והמחויבות לדיווח השנתי על סטטוס רישוי עסקים‪ .‬גזברי הרשויות החלו להתעניין בנושא‬

                                                                                                               ‫ולטפל בתקצוב הרפורמה‪.‬‬

                          ‫כמנהלת רישוי עסקים במחוז צפון למדתי להכיר מקרוב את בעלי התפקידים ברשויות ואת הפעילויות במחלקות רישוי‬
                          ‫עסקים‪ .‬המחוז נקט במספר פעולות שסייעו לרשויות במימוש התקצוב‪ :‬הדרכת בעלי התפקידים ברשויות על אופן מימוש‬
                          ‫התקציב בצורה היעילה ביותר תוך שימת דגש בעיקר על פרסום המפרט הרשותי‪ ,‬על הדרישה לגיוס מפקחים שיוכלו לצאת‬
                          ‫לשטח ולבדוק את מצב העסקים ברשות והדרישה לרכישת תוכנות לפיקוח ודיווח‪ .‬כמו כן‪ ,‬בוצעו ביקורים ברשויות רבות‬
                          ‫וסייענו להן בבניית התכניות הרשותיות תוך ניצול מיטבי ומירבי של התקצוב לטובת החוסרים שהיו ברשויות לטובת תעדוף‬
                          ‫פרטני של כל רשות‪ .‬המחוז ליווה את הרשויות בתחילת הדרך בבניית המפרט הרשותי ולאחר מכן בהשלמת תכנים מהותיים‪,‬‬

                                                       ‫הבטאון השנתי לרישוי עסקים ‪43 | 2020-2021‬‬
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48