Page 42 - רישוי עסקים 2020-2021
P. 42
הביטאון השנתי תמיכת משרד הפנים ברשויות
אגף בכיר רישוי עסקים
2020-2021
סטטוס ניצול התקציב עד אוגוסט :2021
• 195רשויות מקומיות זכאיות לתקציב תוספתי עבור הגדלת תקינה ברישוי עסקים ועבור שיפור הדיגיטציה ברישוי עסקים .החל
מאמצע 2020ועד ספטמבר ,2021כ 90%-מהרשויות הזכאיות הגישו תכנית רשותית וקיבלו מכתב התחייבות.
• 227רשויות מקומיות זכאיות לתקציב חד פעמי עבור פרסום דרישות הרשות מעסקים (מפרט רשותי) .עד ספטמבר 2021
קיבלו כ 85-רשויות מקומיות את המענק החד פעמי ,לאחר שכתבו את מדיניות הרשות בנושא רישוי עסקים ופרסמו את
דרישות הרשות מעסקים בצורה מפורטת וברורה באתר הרשות.
ניתוח השפעות הרפורמה על יחידות רישוי עסקים -מתודולוגיית העבודה
על מנת לאמוד את השפעות הרפורמה על יחידות רישוי עסקים ברשויות המקומיות ,ערך משרד הפנים סקירה מעמיקה
בעקבותיה גובשה מתודולוגיה לחישוב התקינה הנורמטיבית לכל רשות על פי גודלה (במונחי מספר העסקים טעוני הרישוי
בשטחה) ולפי מסלול רישוי .העבודה התבססה על ניתוח התשומות לכל מסלול רישוי ,על פי גודל רשות.
עבודה זו הסתכמה בהמלצה על היקפי כוח אדם ותקינה מיטביים ביחידת רישוי עסקים ברשות המקומית ,על פי כמות העסקים
בשטחה.
איסוף מידע יישום המתודולוגיה המלצות להיקפי למידה מקדימה מתודולוגיית חקר יצירת קבוצות
באמצעות ראיונות לכלל הרשויות ,כוח אדם נדרשים, המבוססות על
אודות רישוי ביצועים המשלבת היקף פעילותה
עם אנשי מקצוע יצירת מפתח לבחינה הגדרת תקינה העסקית של כל
וסבב פגישות התקינה בכל רשות ,מומלצת בהתאם חקר תצפיתי העסקים,
רשות.
ברשויות מקומיות המבוסס על תחומי וקביעת מדדי הרפורמות והיבטי ונורמטיבי כאחד
נבחרות .הפעילות השונים איכות ושירות.
החקיקה והמדיניות אשר יושמה
ומשמעויותיהם.
כפיילוט וטויבה השונים.
לאחריו.
התקינה המומלצת של משרד הפנים ליחידות רישוי עסקים ברשויות המקומיות מופיעה בתיק המלווה לתקצוב ,באתר התמיכות
של משרד הפנים.
| 42הבטאון השנתי לרישוי עסקים 2020-2021