Page 41 - רישוי עסקים 2020-2021
P. 41

‫תמיכת משרד הפנים ברשויות‬         ‫הביטאון השנתי‬

                                    ‫אגף בכיר רישוי עסקים‬

                                        ‫‪2020-2021‬‬

                          ‫מאז חודש יולי ‪ 2018‬החל משרד הפנים לפעול להטמעת תיקון ‪ 34‬לחוק רישוי עסקים ("רישוי עסקים דיפרנציאלי") בקרב יחידות‬
                          ‫רישוי עסקים ברשויות ברחבי הארץ‪ .‬תמיכת המשרד היא באמצעות תקציב תוספתי ופעולות הדרכה והטמעה (פעולות ההדרכה‬

                                                                                                                    ‫מפורטות בעמ' ‪.)17-23‬‬

                                                                 ‫מודל הקצאה תקציבית ליחידות רישוי עסקים ברשויות המקומיות ‪2019-2024‬‬

                          ‫בשנת ‪ 2018‬יזם משרד הפנים מהלך במסגרתו הוסכם מול משרד האוצר על הקצאה של ‪ 150‬מיליון ‪ ₪‬לטובת יישום הרפורמה‬
                                                                                            ‫ברישוי עסקים‪ ,‬בפריסה שש‪-‬שנתית (‪.)2019-2024‬‬

                          ‫ההקצאה התקציבית הינה לצורך סבסוד הוצאות תוספתיות‪ ,‬חד‪-‬פעמיות ושוטפות‪ ,‬כתוצאה מהשינויים הארגוניים שחלו‬
                          ‫ביחידות רישוי עסקים ברשויות‪ ,‬כמו גם שינויים נוספים שהתרחשו לאורך השנים והשאיפה לשפר את השירות שניתן‬

                                   ‫לאזרח‪ .‬המודל מייצר חלוקה יעילה והוגנת ועומד בתיאום עם מדיניות משרד הפנים לצמצום פערים ואיגום שירותים‪.‬‬

                                                                                                                         ‫תקציב זה כולל‪:‬‬

                          ‫•	 תקציב תוספתי שוטף עבור הגדלת תקינה ביחידות רישוי עסקים ברשויות ועבור שיפור הדיגיטציה ברישוי עסקים (נועד‬

                              ‫לסייע לרשות המקומית בקידום הרפורמה‪ ,‬אך מהווה השתתפות חלקית בלבד בעלויות) – ל‪ 195-‬רשויות מקומיות‪.‬‬

                                       ‫•	 תקציב חד פעמי עבור פרסום מפרט רשותי באתר האינטרנט של הרשות – ל‪ 227-‬רשויות מקומיות‬
                          ‫•	 תקציב למענקי תמרוץ עבור עובדים קיימים (החל משנת ‪ 2020‬למשך ‪ 5‬שנים‪ ,‬בכפוף לאישור הממונה על השכר במשרד‬

                                                                                 ‫האוצר) – לעובדי רישוי עסקים בכל הרשויות המקומיות‬

                                                                               ‫	• תקציב עבור בקרה על השימוש בתקציב‬
                                                                         ‫•	 תקציב לאשכולות לפעילות בתחום רישוי עסקים‬

                                               ‫הקריטריונים להקצאה התקציבית (איך נקבעו הרשויות הזכאיות וגובה התקציב של כל אחת מהן)‪:‬‬

                                                                ‫‪ .	 1‬מענקי איזון (שיעור מענקי האיזון מסך הכנסותיה של כל רשות)‬
                                        ‫‪ 	.2‬תמהיל קבוצות הרישוי (שיעור קבוצות מזון (‪ )4‬ותעשייה (‪ )10‬מסך העסקים טעוני הרישוי ברשות)‬

                                                                                                 ‫‪ 	.3‬כללים נוספים‪:‬‬
                          ‫•	 רק רשויות בעלות שיעור מענקי איזון מסך הכנסות חיובי זכו בתקצוב שש‪-‬שנתי עבור תקני כוח אדם ומערכות‬

                                                                                                                       ‫מידע‪.‬‬

                          ‫•	 כל הרשויות (מלבד האיתנות) מקבלות תקציב חד פעמי עבור פרסום המפרט הרשותי ‪ ₪ 50,000/25,000‬לרשות‬

                                                                                             ‫(בהתאם למספר העסקים ברשות)‪.‬‬

                          ‫חישוב חלקה של כל רשות בסך התקציב השנתי בוצע לפי פרמטרים אלה‪ .‬פירוט נוסף ניתן לקבל ב"תיק המלווה לתקצוב רישוי‬
                                                                       ‫עסקים" באתר התמיכות הכספיות לרשויות המקומיות של משרד הפנים‪.‬‬

                                                       ‫הבטאון השנתי לרישוי עסקים ‪41 | 2020-2021‬‬
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46